I LOVE …

Op mijn zoektocht naar een afbeelding die ik eindeloos (niet echt eindeloos) met de hand kon kopiëren stuitte ik op “het meest gekopieerde/geparodieerde logo te wereld”. Iedereen kent het, er zijn miljoenen versies van en het is simpel genoeg voor mij om het 100 enzoveel keer opnieuw te traceren… het perfecte onderwerp dus.

Ik heb het natuurlijk over I hartje NY, het alom bekende logo dat Milton Glaser ergens midden 1970 ontwierp ter promotie van het toerisme in New York.

Enkele voorbeelden

     

   

  

Ondertussen heb ik dit logo, vertrekkende vanuit het origineel al 100 keer gekopieerd. Telkens gebruik ik de laatste kopie als basis voor de volgende, het resultaat daarvan is dat er na 100 stuks al niets meer overblijft van het origineel (ik heb dan ook niet zo’n vaste hand). Ik ben van plan hier nog even mee door te gaan, al deze kopies in te scannen en in een video te monteren om ze de transformatie goed weer te geven.

Kopie nummer één

Kopie nummer honderd

Geef een reactie

